Glömd förebild!

Jag glömde nästan – helt tokigt. Det måste vara för att det är så tidigt på morgonen. Min allra viktigaste förebild idag är Jonas Hassen Khemiri. Jag grät när jag läste hans brev till Beatrice Ask.

Jag kan aldrig veta hur det är att komma utifrån på det sätt som han har gjort, men jag har också blivit jagad av skinheads. Flera gånger.

Ibland känns det som att antirasismen blir en ”grej”. Att politiker och journalister bara skriver saker för att rida på ”vågen”. Men Khemiri är äkta, det känner jag. Precis som jag försöker vara.

Jonas_Hassen_Khmemiri

Kommentera

